In cazul în care o companie nu este platitoare TVA, aceasta reprezinta o cheltuiala eligibilă.
Urmand indicațiile din Ordinul 698/1425/2016 trebuie ca, dupa finalizarea proiectului, respectiv cheltuirea grantului, să se depuna declarația privind nedeductibilitatea TVA.
Completare declarație privind nedeductibilitatea TVA
Iată cum se completează declaratia și pasii care trebuie urmați pentru a obține Certificatul ANAF pentru nedeductibilitatea TVA.
Se completează numele companiei și datele de identificare necesare
Datele de la punctul B – DATELE DE IDENTIFICARE A OPERATIUNII sunt precompletate in modelul disponibil in aplicatia M2manager.
La punctul B6 se completează numarul RUE respectiv numarul contractului
La punctul C se completează numele companiei urmat de agentia pentru IMM responsabila pentru implementarea proiectului.
Se va bifa campul: Persoana neinregistrata in scopuri de TVA si din nou agentia pentru IMM
In tabelul “Informatii despre facturi” se introduc toate facturile platite din contul de grant.
Pentru fiecare factura este necesar sa se introducă:
• Data facturii
• Denumirea furnizorului
• Codul de înregistrare în scopuri de TVA al furnizorului
• Valoarea totală a facturii
• Valoarea TVA a facturii
Pentru adaugarea unei noi facturi – clik pe butonul albastru – plus.
Dupa finalizarea completării, la punctul D se completează numele, prenumele și funcția.
La sfârșit, click pe „VALIDEAZĂ FORMULARUL”
La validarea formularului, acesta generează un fisier XML. Anexa 2, impreuna cu fisierul XML vor fi depuse la ANAF pe suport digital (stick, CD, e-mail). După analiză, ANAF va emite un certificat care atestă nedeductibilitatea TVA pentru facturile achitate din grantul pentru capital de lucru.
Deasemenea, în conformitate cu răspunsul primit de la Ministerul Economiei, cheltuielile purtatoare de TVA vor fi centralizate și în Anexa 7. Anexa poate fi descarcată din contul M2manager – secțiunea Neplătitor TVA.
In cazul unui numar mare de facturi, ANAF pune la dispoziția beneficiarilor și un instrument excel pentru centralizarea cheltuielilor. Acesta se completează similar cu declaratia PDF.
Vezi si ORDIN Nr. 632/2021 din 19 aprilie 2021 privind formularul 300.